Zadzwoń: 601 61 61 85 lub napisz biuro@centrum-vita.pl
Czynne pon-pt: 8:00-20:00 oraz sob: 8:00-14:00

Aktywny senior czyli kilka słów o tym jak ćwiczyć w starszym wieku.

Opublikowane W kategoriach: Aktualności, Senior
Aktywny senior

 

Aktywny senior czyli kilka słów o tym jak ćwiczyć w starszym wieku.

Aktywność fizyczna na każdym etapie życia daje pozytywne efekty. Wszelakiego rodzaju sport
nie tylko wpływa na poprawę naszego zdrowia i kondycji ale również poprawia nastrój. Ludzie, którzy
choć trochę się ruszają, mają więcej energii, lepszy humor, samopoczucie oraz samoocenę. Jedną z
podstawowych korzyści jakie daje nam aktywność fizyczna jest mniejsze ryzyko zapadnięcia na wiele
chorób. Jak mawiał profesor Wiktor Dega „Ruchem można zastąpić każdy lek ale żaden lek nie
zastąpi ruchu!” Jego myśl jest nam- fizjoterapeutom bardzo bliska.

Regularnie podejmowana, dopasowana do indywidualnych potrzeb aktywność ruchowa :
– powoduje obniżenie poziomu cukru we krwi,
– obniża ciśnienie krwi,
– wzmacnia układ kostny, przez co zapobiega i hamuje osteoporozę
– wzmacnia system immunologiczny- podnosi odporność
– zmniejsza ryzyko pojawienia się chorób sercowo- naczyniowych
– zwiększa pojemność płuc
– zmniejsza bóle reumatoidalne
– zwiększa zakres ruchomości w stawach
– zwiększa siłę mięśniową
– poprawia koordynację ruchową

Wyżej wymienione korzyści są szczególnie ważne zwłaszcza dla osób starszych. Dzięki
podejmowaniu aktywności fizycznej seniorzy łatwiej radzą sobie z czynnościami dnia codziennego,
pozostają dłużej sprawni, podnosi się również jakość ich życia. Nie od dziś wiadomo że w zdorwym ciele
zdrowy duch! Sprawny senior to zadowolony senior, to senior, który może czerpać więcej radości z
codzienności!

Aktywny senior – A jaka jest idealna forma aktywności fizycznej dla seniorów?

Oczywiście zajęcia grupowe! Takaforma ćwiczeń pełni niezwykle ważną funkcję motywacyjną. Ćwiczący razem wspierają się nawzajem,
zachęcają do podejmowania wysiłku. Bo w grupie siła! Regularne ćwiczenie wraz z innymi osobami o
podobnej sprawności pomaga także we wzmacnianiu cierpliwości i systematyczności. Buduje siłę, jakość
ruchu i kondycję. To także doskonała okazja do wyjścia z domu, zyskania nowych przyjaźni i
wartościowego spędzenia wolnego czasu.

Serdecznie zapraszam na zajęcia grupowe „Aktywny senior”, które odbywają się w naszym Centrum w środy o godz. 10.00.

fizjoterapeutka
Patrycja Składowska